donderdag 1 maart 2012

kroontjes maken

Deze kippen kunnen al rustig wachten tot het pasen is ....
De kroontjes van de kippen heb ikzelf gemaakt met boetseerklei, het was wel even zoeken hoe het moest.
De volgende werkwijze vindt ik het handigst :
- teken een patroon van het kroontje op papier en knipt dit uit
- duw een bol boetseerklei plat tot een dikte van +/- 3 mm
- leg hierop het patroon van de kroon
- KNIP de kroon met een fijn schaartje uit de boetseerklei
- rol de kroon rond een stokje en sluit hem
- vul onderaan het gaatje van het stokje op met restje klei
- steek een naald van boven naar onder door de kroon
- laat drogen

Nadien heb ik de kroontjes geschilderd  met goudverf
KLAAR.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...