donderdag 31 januari 2013

Leren handtas


In de zoektocht naar leer om handvatten te maken voor aan de handtassen uit mijn vorige berichten           (9 oktober 2012 )-botste ik op een oude leren zetel.
Waarom geen handtas uit leer maken ?
Eerst eventjes getest tot welke dikte mijn naaimachine kan naaien - en dan aan de slag...
Het leuke was dat er in het leer van de zetel zo mooie dikke stiksels zaten , en die heb ik verwerkt in de voorkant.
De tas is voor mijn dochter - haar schoolspullen moesten erin kunnen. Een rits was noodzakelijk om als het regent de tas te kunnen dichtdoen. Binnenin naaide ik een tussenschot en verschillende zakjes met ritsen.
Ik vond het een leuk project , maar niet het gemakkelijkste dat ik maakte , het naaien van de verschillende lagen (tot wel 6 lagen) bleek niet altijd even gemakkelijk.
Maar de tas is af en goedgekeurd door mijn dochter.
Op naar het volgende project....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...