dinsdag 18 juni 2013

Uit de keuken...



Naast naaien , haken en andere activiteiten
ben ik ook creatief in de keuken en tuin.
Ik wou al lang de koekjes eens bakken,
Nu had mijn vriendin een stempel gekocht en deze
kon ik wel eventjes lenen.
Ze zijn super gelukt
Ik post deze middag het recept .

VOOR HET DEEG :
200 gr Koude boter
100 gr Poedersuiker
1 pakje Vanillesuiker
eidooier
zout
275 gr Bloem
30 gr Cacao

Koude boter in blokjes + poedersuiker + vanillesuiker  + eierdooier
mengen met de kneedhaken van de mixer.
Zeef de bloem en de cacao erover en kneed het geheel eerst even kort  met de mixer dan met de hand.
Kneed tot een glad deeg.
wikkel in folie en leg +/- 2 uur in koelkast.

Verwarm de oven op 180°C
Haal de deeg uit de koelkast
Rol het uit tot lap van +/- 4 mm dik
Druk de koekjes uit
(Ik stempel eerste en daarna met een ronde cirkel druk ik de koekjes uit)
Bak de koekjes +/- 14 min in de oven .

VOOR DE VULLING :
150 gr zachte boter
150 ge poedersuker
merg van 1 vanillestokje

Klop de boter de poedersuiker en het vanillemerg met de handmixer 6 min tot een creme.
Doe de creme in een spuitzak en verdeel over 1 koekje.
Leg er een tweede bovenop .


SMAKELIJK
 

1 opmerking:

  1. Superleuk zo'n stempel .....
    Super ook dat je wilt helpen met de knikkerzakjes!
    Afmeting en model zijn zelf te kiezen.....als dat niet gemakkelijk is?
    :)
    Je kan een mailtje sturen naar Deborasluijs@me.com voor de adresgegevens...

    Alvast bedankt!
    X

    BeantwoordenVerwijderen

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...