zondag 16 februari 2014

Glaskralen maken

                         
                                           Gisteren heb ik samen met mijn oudste dochter 
                      een cursus glaskralen maken gevolgd bij Marcel Vlamynck in Assebroek.
                                       Ik had totaal geen ervaring met het werken met glas. 
                Op internet had ik wel al mooie sites gezien met prachtige zelfgemaakte kralen.
      In de bib had ik een boek:Glaskralen maken - om mij toch een klein beetje voor te bereiden.
                           
                            
                                 Marcel Vlamynck is een glaskunstenaar die zijn atelier opensteld om workshop te geven. Toen we toekwamen lag al het nodige materiaal klaar aan de branders.
Eerst gaf Marcel wat uitleg over de brander en de vlam. Hoe je een goede warme vlam kan maken door de verhouding propaan en zuurstof te regelen.
Daarna toonde hij ons voor hoe je een glasstaaf laat smelten.
Glas is een speciaal materiaal als het warm en vloeibaar is  zijn alle kleuren oranje.
Ik koos uit de klaargelegde glasstaven de groene tinten en besloot enkel met deze te werken om zo een groepje kralen te hebben die bij elkaar passen.
We waren met een kleine groep en dit was zeer positief omdat Marcel dan iedereen kon helpen waar het nodig was.
                            
                             Het leuke aan de workshop was dat iedereen op zijn eigen tempo werkte 
                                                          en  zijn eigen ideen kon uitproberen.
                            Na afloop had iedereen een totaal verschillend asoortiment van kralen 
                                                      Hieronder zijn mijn eerste maaksels.
                                                          Ik ga dit zeker nog meer doen !
                            


  

1 opmerking:

  1. Mooie kralen vind ook de kleuren erg mooi.
    Veel plezier er mee en we zien ze wel voorbij komen als er meer zijn gemaakt.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...