donderdag 6 februari 2014

Groen - het lentegevoel ?

                     
                                                Mijn collectie mutsen wordt nog groter...
                                            Ik heb alle groene restjes wol samengelegd 
                                           en ga hiermee groen getinte mutsen haken.
Intussen heb ik een oplossing gevonden voor het eindigen en beginnen van een nieuwe toer;
bij mijn vorige mutsen zag je de overgang , en dit vindt ik niet mooie. Ik sloot mijn toer af met een vaste en haakte voor het begin van de volgende toer 2 lossen , dit vormde een schuine steek en die zag je.
Nu sluit ik mijn toer , en haal de draad door _ dus zoals je zou stoppen met haken. Een  aantal steken verder haak ik mijn draard gewoon weer aan , maak 2 lossen en begin verder te haken. Bij deze methode start en stop je niet altijd op dezelfde plaats in de toer en het heeft een egaler effect.
                                            

     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...