donderdag 5 juni 2014

Rokje voor dochter lief.

Mijn jongste dochter is blijkbaar groter dan de gemiddelde tiener want alle rokjes die we zien in de winkels zijn zo kort ........
Niet dat ze rokjes zoek die tot aan haar enkels rijken maar net over halverwege de biel vindt ik wel het min.  Ze had wel een goed modelletje van  het merk only.
Mama zo een rokje wil ik maar 5 cm langer......
Ik heb wel al wat naai ervaring maar patronen tekenen heb ik nog nooit gedaan.
In vond in de bouwmarkt doorzichtige plastiek die nogal stevig is. Deze legde ik op het rokje en met een alcoholstift nam ik de vorm over. 



Daarna voegde ik naad toe. (ik teken altijd mijn naad aan mijn patronen ) . Deze methode werkt super goed , doordat je met een doorzichtige plastiek werkt zie je heel goed waar de stukken in elkaar moeten komen.
Daarna naaide ik alles aan elkaar , wel met een aantal pasbeurten tussenin. Rokje was nog iets te breed , maar dit was geen probleem ik stikte aan de zijkanten de naden groter. Wel paste ik telkens de plastieken patroon aan als ik op de stof een aanpassing deed. En het resultaat :
Een mooie passend rokje en een perfecte patroon voor het volgende rokje.
                                          
                                         achterkant
                                            voorkant



                                              Er volgen en zeker nog meer.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...