woensdag 18 juni 2014

Tulpen kleedje

                           
                                                  
           We mogen naar een trouw van vrienden en daar hoort natuurlijk een fleurig kleedje bij.
           Op de stoffenbeurs had ik tulpenstof gekocht - zo mooie ik drufde er niet in te knippen.
Nu heb ik niet zoveel ervaring in het maken van kleedjes in katoen . Mijn vorige zelf gemaakte kleedjes zijn meestal tricot. Daar moet geen rits in !
Maar de tulpen stof is niet rekbaar en dus moest er een blinde rits in.
Ik probeerde het gekozen patroontje eerst op een lapje  tricot die ik nog liggen had , en eigenlijk niet meer zo mooie vond.
De stof was groot genoeg voor een kleedje maar  vond de print te druk , dus ik maakte er een t-shirt van.
                                   
Bij het afwerken knipt ik - potverdorie - in de stof en zat ik met een gaatje aan de voorkant van mijn bloesje. Vloeken - en vloeken maar daarmee gaat het gaatje niet terug dicht. Ik zocht tussen mijn kralen naar een oplossing en vond een bedeltje - HOPE - 
                                         
                                                             Het paste net !!!
Na nog enkele aanpassingen aan het bovenlijfje knipte ik het patroontje uit in een dunne katoen.
Het moest gevoerd worden en een blinde rits moest erin in de rug.
Onderaan naaide ik een biesje voor een speels effect,je ziet dit veel bij kleedjes  voor meisjes maar minderen bij kleedje voor volwassenen; je heb wel een deel van die volwassenen die jonge meisje willen blijven dus .....

                                 
Deze keer knipte ik niet in de stof maar het bedeltje vond ik mooie en ik naaide er terug eentje aan.
Zo zie je dat foutjes niet altijd foutjes zijn.
                     
                    Of ik het bedeltje aan het tulpen kleedje ga hangen weet ik nog niet.
En dan is er nog de sjaal - die vlot relatief goed maar ik twijfel toch of de wollige draad past bij de dunne stof ....
                                        
                  Mischien morgen toch maar gaan zoeken naar een passend pulletje.
                                            Zaterdag ik het feest en dan moet alles af zijn !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...