woensdag 27 augustus 2014

Handtas Céline uit boek mijn tas

          
                  
   Na de oranje versie uit mijn vorige blog-bericht wou ik een een handtas maken die steviger stond.
Ik koos voor hetzelfde patroon ,maar plakte versteviging tegen de buitenstof en de voering.
De handtas staat op haar zelf , zonder dat er iets in moet gestopt worden .
De stof is een overschot van een kleedje die ik maakte vorige winter, als voering gebruikte ik een Hollands dessin stofje. Ik voegde terug een aangepast gsm zakje toe in de binnenkant.
Omdat ik niet genoeg lengte had om het handvat uit een stuk te snijden zette ik twee stukken aan elkaar met ertussen een zelf gestempeld labeltje. De kleur paste ik aan aan de kleur van de handtas.
Vorige winter had ik een sjaaltje gehaakte in precies hetzelfde blauw als de handtas .
Als extra accentje borduurde ik met dmc splijtgaren drie bloemetjes op de tas , het geeft net dat tikkeltje meer.....
De metalen rits is er eentje met een ring aan het trekkertje , dit maakt het open en sluiten van de handtas eenvoudiger.
       
         

          
       Dit model ga ik zeker nog maken , het heeft de ideale maat als handtas  niet te klein en ook niet te groot .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...