maandag 17 november 2014

Handtas

                                  

        Handtas model A4 : in dit model past een A4 map dus ideaal voor de schoolgaande mensen.  
         De opbouw is vrij eenvoudig  : voorpand = achterland / zijwand links = zijwand rechts
                                                         Bodem
        Dit alles aan elkaar naaien .
        Je maakt dit alles 2 maal , eenmaal voor de buitenkant en eenmaal voor de binnenvoering.
        Ik gebruikte een stuk leer uit een oude zetel en een overschot van geruite wollen stof.
         In de binnenkant maakte ik een zakje voor kleine rommel en een hengsel waar de sleutels aan            
        Kunnen hangen.
         Ik ben alvast begonnen met het haken van een bijpassende sjaal. Ik moet wel nog een 
         Bijpassende kleurtje wol gaan halen om de sjaal meer passend te maken bij de tas.

        
         Handig bij het maken van tassen zijn  haarklemmen die ik gebruik in de plaats van spelden.
         spelden maken gaatjes in leer en deze haarklemmen houden de stoflagen goed op hun plaats.

                         
    

1 opmerking:

  1. wat een leuke blogpost... bedankt voor dit idee. En dit is vast een mooie tas geworden.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...