woensdag 28 september 2016

Bloes


                                           
Met een stofje dat ik nog liggen had , en er liggen er hier nog veel ......
Patroon is een gekocht Burda patroon 6697 .
Ik heb wel aanpassingen gedaan want patroon valt zeer ruim uit , neem gerust een maat kleiner dan dat je gewoon bent. En dan nog verkorte ik de mouwen met 5 cm !
De uitleg voor het naaien is zeer goed. Ik naaide de bloes in een 3uur. Het afwerken van de halsboord en mouwboorden nam de meeste tijd in beslag , maar is wel mooi.
Wel maakte ik een fout in het leggen van mijn patroon op de stof.
De stof heeft een sierboord onderaan en ik heb de onderkant van zowel voor- als rugpand onderaan de sierboord gelegd, tijdens het in elkaar steken stelde ik vast dat het voorpand  op patroon langer is dan het rugpand , mijn boord onderaan blijft dus niet mooi doorlopen.
                       
Ik knipte de bloes al opnieuw in een andere stof en legde de merktekens onder de arm gelijk.
De Bloes past perfect bji mijn vroeger gebreide pull

                                     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...